Digital siden 1980-årene

Det har skjedd en rivende utvikling siden jeg første gang stiftet bekjentskap med en datamaskin på min nye bankjobb i 1988 og til jeg ble sertifisert digital markedsfører hos Digital Marketing Institute i 2020. 

I tillegg til den digitale utviklingen i banken gjennom 90-tallet, jobbet på digitale flater i teknologibedrift de siste 8 årene før jeg startet min egen bedrift i 2019. Ja, jeg er en voksen, nysgjerrig dame som elsker å gå på jobb 🙂

Datamaskin, telefon, kasettspiller og kalkulator for 80-tallet.

Dine verdier og mål er mitt grunnlag

Jeg er opptatt av at det er verdiene og målene til virksomheten som skal være grunnlaget for jobben med digital markedsføring. Jeg jobber gjerne selvstendig, men aldri uten å sparre med bedriftens ledelse og ansatte, både i planleggingsfasen og gjennom løpende evaluering.

Bedriften din:

  • Skal ikke være en godt bevart hemmelighet
  • Du markedsfører for å hjelpe dine kunder
  • Det er kundene som skal forstå innholdet du poster, ikke dine kolleger
  • Innleggene skal vekke interesse, være verdifulle for kundene og sender dem videre til mer informasjon og til slutt til salgskanalen din - fysisk butikk eller nettbutikk 
  • Du er opptatt av å ha et godt forhold til dine kunder og yter god service

Sosiale medier

Jeg synes sosiale medier er genialt og jeg elsker å jobbe med posting i ulike formater på Facebook og Instagram. Det er viktig å variere formatene både for å spille på lag med algoritmene og for å få en  Facebookside som er interessant for dine følgere.

På Facebooksiden blir følgere enkelt kjent med bedriften din og det den står for. Og de kan kommunisere med deg og både gi og få umiddelbar respons. Følgere som liker deg og stoler på deg konverteres til kunder.

Kunden kjøper hos den de kjenner, liker og stoler på, og sosiale medier er perfekt for å bygge en slik relasjon.

Selv om sosiale medier er viktig for å få oppmerksomhet og for at kunden skal bli kjent med deg, er det viktig å bruke flere digitale kanaler som følger kjøpsreisen til kunden. Da er SoMe, nettsiden og e-postlisten en gull-kombinasjon av markedsføringskanaler for deg.

Det er også viktig at tradisjonelle og digitale kanaler kan spille på lag i din totale markedsføringsstrategi. 

Evigheter siden

Jeg er en voksen dame med bred og lang erfaring i arbeidslivet, som lærte markedsføringsledelse for en evighet siden. 

Jeg prøver imidlertid å holde meg oppdatert, følger med i utviklingen og jeg elsker å jobbe med innhold i sosiale medier og på hjemmesider.

Kursbevis for digital markedsfører


Trenger du hjelp til posting i hektiske perioder?

Ta kontakt så ser vi om jeg har kapasitet.


Tags

Facebook SosialeMedia DiditalMarkedsføring


You may also like

Hvem vil du hjelpe?
Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}